Blog

03.10.2023

Chwilówka przez telefon

Chwilówka przez telefon

Osoby szukające wsparcia finansowego mają do wyboru tak na prawdę wiele produktów. Nie każdy posiada jednak zdolność kredytową, jakiej wymaga bank. Szybka pożyczka przez telefon to szansa na dostęp do finansowania przy jednoczesnym minimum formalności. Cieszy się równie dużą popularnością, jak chwilówki zaciągane tradycyjnie - w formie online. Poniżej rozwiewamy wszelkie wątpliwości związane z tego typu usługami.

Czym charakteryzuje się chwilówka przez telefon?

Chwilówka na telefon to szybka i w pełni legalna pożyczka pozabankowa, która udzielana jest w bardzo uproszczony sposób. Wystarczy wykonać telefon do firmy i złożyć wniosek w formie ustnej. Pod względem formalnym, chwilówki przez telefon nie różnią się niczym od tych zawieranych online, czy osobiście. Jest to zatem typowe zobowiązanie, które można zaciągnąć na dowolny cel.

Jakie są główne zalety chwilówek przez telefon w porównaniu do tradycyjnych pożyczek pozabankowych?

Tradycyjna pożyczka pozabankowa, czyli ta zawierana online, wymaga dostępu do internetu oraz najlepiej do komputera. Wypełnianie formularzy z poziomu smartfona może być niewygodne oraz wiąże się z ryzykiem zrobienia błędów i literówek.

Chwilówki przez telefon mają tę przewagę, że można skorzystać z nich z dowolnego miejsca, nie trzeba mieć dostępu do komputera, ani nowoczesnego smartfona - wystarczy nawet prosty telefon, który umożliwi przeprowadzenie rozmowy. Z rozwiązania takiego mogą zatem skorzystać także osoby mniej rozwinięte technologicznie.

Wady pożyczki na telefon to dość wysokie koszty w porównaniu do tradycyjnego kredytu bankowego oraz bardzo krótki czas finansowania.

Dla kogo chwilówka przez telefon może okazać się bardzo pomocna?

Chwilówki przez telefon mogą okazać się pomocne dla osób, które znalazły się w nagłej potrzebie i chcą bez zbędnych formalności pożyczyć środki na stosunkowo krótki czas, ale mają problemy ze sprawną obsługą komputerów i smartfonów - na przykład dla osób starszych.

Będą także kołem ratunkowym dla tych, którzy potrzebują sprawnego finansowania, a z różnych względów znajdują się w miejscu, gdzie nie ma dostępu do internetu lub zwyczajnie nie chcą tracić czasu na całą procedurę żmudnego wypełniania rubryk i wolą przekazać wszystkie niezbędne informacje pracownikowi.

Do największych zalet chwilówek przez telefon zaliczyć można uproszczone procedury oraz brak konieczności przedstawiania zaświadczeń o zarobkach. Wstępna decyzja pożyczkowa przekazywana jest już podczas rozmowy lub po kilku minutach w formie SMS - to właśnie ta szybkość obsługi przemawia na korzyść pożyczek na telefon.

Na jakie kwoty można liczyć w ramach chwilówki telefon?

Podobnie jak w przypadku pożyczki w formie online, czy tej zaciąganej stacjonarnie w placówce firmy, każdy klient może pożyczyć środki w ramach limitu przyznanego przez pożyczkodawcę. Ustalany jest on na podstawie przeprowadzonej oceny zdolności kredytowej, a wpływ na nią ma:

  • sytuacja finansowa,

  • wysokość zarobków,

  • wiek

  • oraz historia w bazach dłużników.

Większość firm oferujących pożyczki na telefon, pozwala nowym klientom na pożyczenie kwoty od kilkuset do 2000 zł. Chcąc w przyszłości korzystać z większego limitu, warto jest zbudować swój pozytywny wizerunek poprzez terminowe spłaty.

Jakie pytania mogą paść podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem firmy pożyczkowej?

Najważniejszym elementem w procesie ubiegania się o pożyczkę na telefon, jest rozmowa z doradcą firmy pożyczkowej. Odbywa się ona w zastępstwie samodzielnej formy wnioskowania, jaka ma miejsce w przypadku pożyczek online. Pracownik firmy pożyczkowej zadaje nam pytania ustnie, przez co nie musimy sami uzupełniać wymaganych rubryk. Oto podstawowe dane osobowe, o jakie możemy zostać zapytani:

  • imię i nazwisko;

  • numer PESEL;

  • numer dowodu;

  • data urodzenia;

  • źródło dochodów;

  • termin najbliższej wypłaty wynagrodzenia;

  • miesięczne wydatki na utrzymanie;

  • stan cywilny;

  • parametry oczekiwanej pożyczki (kwota oraz termin spłaty).

Rozmowa z pracownikiem firmy trwa zazwyczaj kilkanaście minut. Obowiązkiem konsultanta jest także poinformowanie pożyczkobiorcy o ważnych kwestiach związanych z kosztami pożyczki, formą jej spłaty, a także konsekwencjami wynikającymi z niewywiązania się z umowy. Musi on także poprosić nas o zgodę na przetwarzanie danych osobowych i na sprawdzenie naszej historii w bazach. Jest to także dobry czas na to, aby zadać pytania o kwestie, jakie nas nurtują.

Czy pożyczki na telefon dostępne są przez całą dobę?

Każda firma pożyczkowa, również ta która prowadzi obsługę przez telefon, deklaruje swoje godziny pracy. Oznacza to, że otrzymamy pożyczkę wyłącznie w godzinach podanych na stronie. Jeśli złożymy wniosek w późnych godzinach wieczornych lub na przykład w nocy, możemy spodziewać się kontaktu w najbliższym dniu roboczym.

Na jaki okres można zaciągnąć pożyczkę przez telefon?

Chwilówki na telefon to forma szybkich pożyczek pozabankowych, które zaciąga się zazwyczaj na krótki czas. Część instytucji pożyczkowych ma wiele okresów do wyboru i można wybrać termin spłaty dostosowany do naszych potrzeb i możliwości, ale zawsze z zastrzeżeniem terminowej spłaty. Najbardziej standardowe oferty przewidują okres wynoszący 30 dni, w niektórych przypadkach może być on dłuższy - 60 dni. Część firm oferuje także pożyczki ratalne na telefon.

Czy pożyczka na telefon zawiera dodatkowe opłaty i prowizje?

Firmy pożyczkowe udzielające chwilówek na telefon, tak samo jak wszystkie inne podmioty finansowe, działają w oparciu o przepisy wynikające zUstawy o Kredycie Konsumenckim. Nie mają wobec tego dowolności w narzucaniu opłat - muszą stosować się do maksymalnych kosztów ustanowionych przez prawo. Jeśli zatem ubiegamy się o gotówkę w firmie, która zarejestrowana jest legalnie i widnieje w rejestrze instytucji pożyczkowych akceptowanych przez KNF, nie musimy obawiać się wygórowanych opłat, czyli tak zwanej lichwy. O wszelkich dodatkowych kosztach, na przykład tych wynikających z procesu windykacyjnego, musimy zostać poinformowani w umowie.

Jak wygląda wnioskowanie o chwilówkę przez telefon?

Wnioskowanie o pożyczkę przez telefon odbywa się w przeważającej części w formie rozmowy. W niektórych przypadkach konieczne będzie jednak wykonanie dodatkowych kroków. Poniżej omawiamy co dokładnie należy zrobić, aby złożyć wniosek.

  1. Wybranie korzystnej chwilówki na telefon po wcześniejszym zapoznaniu się z dostępnymi ofertami.

  2. Pozostawienie swoich danych kontaktowych w formularzu na stronie wybranej firmy lub wykonanie bezpośredniego telefonu do wybranego parabanku.

  3. Przeprowadzenie rozmowy telefonicznej z konsultantem i podanie wszystkich wymaganych informacji. Warto wcześniej przygotować dowód osobisty.

  4. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych i weryfikację w bazach.

  5. Oczekiwanie na wstępną decyzję.

  6. Wykonanie dodatkowych wymaganych kroków (założenie profilu klienta w serwisie firmy pożyczkowej, wykonanie przelewu 1 grosza z rachunku bankowego w celu potwierdzenia danych, przesłanie potwierdzenia wpływu wynagrodzenia, przesłanie zdjęcia dowodu osobistego).

  7. Oczekiwanie na przesłanie umowy w formie mailowej.

Po akceptacji naszego wniosku, kwota pożyczki zostanie przelana na rachunek bankowy. Od czasu otrzymania chwilówki, liczy się termin obowiązywania naszej umowy. W serwisie pożyczkowym, na swoim panelu klienta, możemy dodatkowo śledzić dni pozostałe do spłaty. Znajdziemy tam także dane takie jak: całkowita kwota pożyczki, rzeczywista roczna stopa oprocentowania, a także tabela opłat i prowizji.

Część firm pożyczkowych oferuje pożyczkę z obsługą domową. Polega to na tym, że zgłaszamy telefonicznie chęć pozyskania gotówki oraz podajemy podczas rozmowy najważniejsze dane, a pozostałe procedury, takie jak podpisanie umowy i udzielenie pożyczki w formie gotówki do ręki, odbywają się w domu klienta, w obecności przedstawiciela firmy. Podczas wizyt w domu może on również odbierać poszczególne raty. Z rozwiązanie takim spotkamy się w przypadku pożyczki w firmie Provident oraz Bocian.

Jakie warunki trzeba spełnić, aby uzyskać chwilówkę na telefon?

Wymagania związane z udzieleniem pożyczki na telefon u większości pożyczkodawców, nie są tak duże jak te, które stawiają banki. Należy spełniać podstawowe kryteria, takie jak:

  • pełnoletność;

  • polskie obywatelstwo;

  • posiadanie ważnego dowodu osobistego;

  • posiadanie konta bankowego, na które zostanie wypłacona pożyczka;

  • aktywny numer telefonu;

  • stały adres zamieszkania na terenie Polski;

  • brak bardzo dużych opóźnień w spłatach innych zobowiązań.

Dokumenty niezbędne podczas wnioskowania o chwilówkę przez telefon

Warunki ubiegania się o pożyczkę przez telefon, nie różnią się od tych, z którymi związane są pożyczki online. Różnica dotyczy jedynie formy złożenia wniosku. Bezwzględnie wymaganym dokumentem jest zawsze dowód osobisty. Firma rzadko kiedy poprosi nas o zaświadczenie o zatrudnieniu. Znacznie częściej spotkamy się z wymaganiem przedstawienia wyciągu z rachunku lub potwierdzenia przelewu wynagrodzenia z ostatnich 3 miesięcy. W tym celu należy pobrać dokument z naszej bankowości internetowej i przesłać firmie pożyczkowej w formie mailowej.

Gdzie znaleźć informacje o firmach udzielających pożyczek przez telefon?

Informacje o firmach, które posiadają w swojej ofercie produkt taki jak pożyczka na telefon, można znaleźć w internecie - na przykład w rankingach i porównywarkach, które zestawiają najlepsze oferty kredytowe. Pomocne okażą się także fora internetowe i rekomendacje innych pożyczkobiorców. Przed zawarciem umowy, warto zawsze kierować się opiniami innych klientów, ale także porównywać parametry pożyczek w kilku firmach - oprocentowanie, prowizję, czy rzeczywista roczna stopa oprocentowania.

Czy firmy oferujące pożyczki na telefon sprawdzają BIK i KRD?

Wśród osób planujących wziąć pożyczkę, znajdują się także osoby zadłużone, czyli takie które z powodu opóźnień w spłatach swoich zobowiązań, znalazły się w jednej lub kilku bazach dłużników. Tego typu klienci mają zamkniętą drogę do finansowania w tradycyjnych bankach.

Wbrew panującej opinii, firmy udzielające pożyczek przez telefon, wcale nie przymykają oka na nierzetelnych klientów. Zdecydowanie sprawdzają one informacje, zarówno w Biurze Informacji Kredytowej, jak i w Biurze Informacji Gospodarczej, czy Krajowym Rejestrze Dłużników. Firmy pożyczkowe nie muszą jednak sprawdzać wszystkich tych baz jednocześnie - spotkamy się niekiedy z takimi, które sprawdzają tylko BIK lub tylko KRD. Jeśli zatem zostaliśmy wpisani tylko do jednej bazy, istnieje szansa na to, że firma akurat jej nie sprawdza i pożyczka na telefon może nam zostać udzielona.

Niektóre firmy udzielające pożyczek na telefon, są w stanie przyznać niewielką kwotę pożyczki osobom, których opóźnienia były nieduże (do 30 dni) i nie dotyczyły poważnych kwot.

Czy pożyczka na telefon dostępna jest dla osób zadłużonych?

Ustawa o Kredycie Konsumenckim obliguje wszystkie podmioty udzielające pożyczek do starannego weryfikowania zdolności kredytowej swoich klientów. Ma to pomóc zarówno w ochronie interesów samej firmy pożyczkowej, jak i w przeciwdziałaniu popadania w pętlę kredytową przez pożyczkobiorców. Obowiązek ten dotyczy także firm udzielających pożyczek przez telefon.

Podczas rozmowy konsultant zapyta nas o dane osobowe, między innymi imię, nazwisko i PESEL. Na podstawie udzielonej przez nas zgody, sprawdzi on nasza historię w bazach. Z usług firm pożyczkowych nie mogą korzystać osoby zadłużone lub takie które wręcz posiadają niespłacone zobowiązania. Parabanki nie oczekują tak wysokiej zdolności kredytowej, jak instytucje bankowe, jednak zaostrzone obecnie przepisy powodują, że aby otrzymać pożyczkę, trzeba wykazać się względnie pozytywną historią kredytową.

Jak wygląda spłata pożyczki w przypadku chwilówki przez telefon?

Warunki spłaty pożyczki na telefon określone są zawsze w umowie pożyczkowej, którą należy przeczytać przed zaciągnięciem zobowiązania. Formularze umów dostępne są na stronie pożyczkodawców, ale także podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem można wyrazić chęć przeczytania takiego dokumentu.

Spłata pożyczki otrzymanej na konto bankowe, odbywa się zazwyczaj w tej samej formie. Należy wykonać przelew na numer konta firmy pożyczkowej, podany w umowie oraz zawrzeć w treści wszystkie istotne dane, w tym: numer umowy czy numer spłacanej pożyczki. W razie wątpliwości warto zawsze skonsultować się z firmą telefonicznie i dopytać o szczegóły dotyczące spłaty.

Jeśli zostaliśmy poproszeni o założenie profilu klienta na stronie internetowej pożyczkodawcy, najprawdopodobniej możemy skorzystać z uproszczonej formy spłaty zobowiązania. Po zalogowaniu się na profil dostępny będzie wówczas przycisk ''spłać'', a po kliknięciu go, system automatycznie przekieruje nas do spłaty i sam podstawi wymagane dane do przelewu.

Co grozi za niespłacenie pożyczki na telefon w terminie?

Pożyczka na telefon to zobowiązanie finansowe, które musimy zwrócić w określonym w umowie czasie. Jeśli się z niego nie wywiążemy, firma możewdrożyć procedurę windykacyjną - wykonywać telefony, wysyłać przypomnienia w formie sms oraz korespondować w formie mailowej i listownej. W przypadku braku reakcji ze strony pożyczkobiorcy, firma może wystosować przedsądowe wezwanie do zapłaty, a w konsekwencji udać się na drogę sądową i skorzystać z możliwości przeprowadzenia egzekucji przez komornika.

Informacje o zadłużeniu zostaną ponadto zamieszczone w rejestrach dłużników, co utrudni w przyszłości nie tylko zaciąganie nowych pożyczek, ale także zakup sprzętu na raty, czy podpisanie umowy o abonament telefoniczny.

Przeczytaj więcej na ten temat w: Jak długo można zalegać ze spłatą chwilówki?

Czy istnieje alternatywa dla standardowej pożyczki na telefon?

Wybrane firmy pożyczkowe wychodzą obecnie na przeciw oczekiwaniom swoich stałych klientów i oferują im coraz częściej uproszczoną formę wnioskowania o kolejną pożyczkę - w formie SMS.

Jeśli nasza pierwsza pożyczka zostanie spłacona w terminie, możemy skorzystać z kolejnej pożyczki na telefon w formie sms. Wystarczy wpisać odpowiednie hasło zawierające najczęściej kwotę i okres spłaty, na przykład ''500/30''. Firma, mając już w bazie nasze dane, wyśle po prostu przelew na konto. Procedura może oczywiście zostać poprzedzona telefonem konsultanta w celu potwierdzenia wniosku.

Skąd wiedzieć, czy dana pożyczka na telefon jest bezpieczna?

Wielu klientów nadal ma obawy przed zaciąganiem chwilówek w formie telefonicznej. To dlatego tak ważne jest dokładne sprawdzenie informacji o podmiocie, z którego usług chcemy skorzystać. Pomocne będą internetowe zestawienia polecanych pożyczkodawców oraz polecenia innych użytkowników. Nie powinny one jednak nigdy uśpić naszej czujności. Wiarygodna firma nigdy nie ukrywa przede wszystkim ważnych informacji, zwłaszcza takich jak: dokładny koszt pożyczki, reprezentatywny przykład harmonogramu spłaty pożyczki, czy dane kontaktowe i adresowe firmy.

Dlaczego kwestie związane z bezpieczeństwem są tak ważne? W ostatnich czasach obserwuje się nasilone działania cyberprzestępców, którzy wykorzystują niekorzystne położenie osób będących w potrzebie i z łatwością wyłudzają dane osobowe a także pieniądze (stosują technikę obietnicy pożyczki pod warunkiem przesłania przedpłaty). Starając się o finansowanie, należy zawsze zachować ostrożność.

Warunki i zasady korzystania z serwisu
Serwis Mamonto.pl współpracuje z firmami pożyczkowymi funkcjonującymi na polskim Rynku w celu ułatwienia użytkownikom otrzymania finansowania w postaci pożyczki pozabankowej. Firmy te są podmiotami udzielającymi pozabankowych pożyczek ratalnych online zgodnie z przepisami obowiązującymi prawa. Firmy pożyczkowe są przez nas weryfikowane w celu zapewnienia 100% bezpieczeństwa klientów. Firmy pożyczkowe mają prawo przekazać dane pożyczkobiorcy do Biur Informacji Gospodarczej w celu weryfikacji zdolności kredytowej pożyczkobiorcy. Jest to zgodne z zapisem zawartym w art. 14, 16, 17 ustawy z dn. 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz.U. Nr 81, poz. 530).

Adepto sp. z o.o. ma status pośrednika kredytu konsumenckiego w rozumieniu art. 5 pkt 3 Ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim (Dz. U. 2018 poz. 993, 1075) i jest wpisana do rejestru pośredników kredytowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem RPK 027982.

Przedstawione w serwisie Mamonto.pl przykłady nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Ostateczna wysokość rat i całkowity koszt spłaty przedstawiony zostanie przez podmiot zawierający umowę z użytkownikiem serwisu w ramach tej umowy. Za ewentualne różnice pomiędzy przykładami przedstawionymi w serwisie a umową zawartą przez użytkownika Adepto sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności.

Adepto sp. z o.o. nie pobiera od użytkowników serwisu Mamonto.pl żadnych opłat.

Administratorem danych osobowych jest Adepto sp. z o. o., które świadczy usługi na rzecz Partnerów Adepto sp. z o. o. Adepto spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przetwarza dane osobowe tylko i wyłącznie w celach technicznych, oraz w celu podjęcia działań mających skutkować zawarciem umowy między Użytkownikiem a Partnerem Adepto sp. z o.o., oraz w celach marketingowych w wypadku wyrażenia przez użytkowników zgód wymaganych przez przepisy powszechnie obwiązującego prawa.

Naszym Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Katarzyna Sekuła, adres e-mail IOD@adepto.pl
Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w Polityce prywatności Adepto sp. z o. o.

Pożyczkodawcą jest firma Vivus Sp. z o.o. 

Inspektor Ochrony Danych w Vivus Finance sp. z o.o: 
iod@vivus.pl

Przykładowy koszt pożyczki

Koszty ofert przedstawionych w serwisie pozyskane zostały bezpośrednio od pożyczkodawców lub ich stron internetowych. W wypadku stwierdzenia, że informacje podane w serwisie są nieaktualne prosimy o kontakt za pośrednictwem adresu kontakt@adepto.pl.

Elementami kosztu pożyczki są m.in.:
- opłata przygotowawcza
- opłata administracyjna
- oprocentowanie
- prowizja
- koszty dodatkowe (opłaty windykacyjne, za monit)

Zgodnie z obowiązującymi na dzień 15.11.2019 r przepisami prawa oprocentowanie nie może być wyższe niż 4-krotność stopy lombardowej. Całkowite pozaodsetkowe koszty pożyczki nie mogą być wyższe niż 27,5% w skali 2 miesięcy 30%.

Vivus: 
Maksymalna wysokość pierwszej pożyczki przez internet lub telefon to 3000 zł. Jednorazowa opłata rejestracyjna, która jest niezwłocznie zwracana wnioskodawcy, wynosi 1 grosz (gdy Klient dokonuje opłaty rejestracyjnej na jeden z rachunków bankowych, w którym Spółka posiada swoje konto) lub 1 złoty gdy Klient korzysta z systemu Blue Cash. Reprezentatywny przykład dla pożyczki udzielanej za pośrednictwem strony internetowej www.vivus.pl lub przez telefon: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) to 518,1% przy założeniach: całkowita kwota pożyczki 1200 zł; całkowita kwota do zapłaty 1393,80 zł; oprocentowanie stałe w skali roku 8%; całkowity koszt pożyczki 193,80 zł (prowizja 185,90 zł, odsetki 7,90 zł); umowa na 30 dni. Stan na 09.04.2020 r.


Dokładny koszt pożyczki jest zależny od indywidualnego wniosku. Pełną informację o wysokości RRSO i wszystkich dodatkowych opłatach otrzymasz od pożyczkodawcy, przed zawarciem umowy o pożyczkę. Zwróć na to uwagę! Adepto sp. z o.o. nie jest stroną umowy pożyczki (lub innej formy finansowania), która zawierana jest pomiędzy użytkownikiem serwisu a podmiotem udzielającym pożyczki (lub innej formy finansowania).

 

Weryfikowanie zdolności kredytowej potencjalnych pożyczkobiorców: Każdy z podmiotów, których oferta przedstawiona została w Serwisie weryfikuje prawdziwość danych zawartych we wnioskach o produkty finansowe w sposób określony przez te podmioty. Może to nastąpić między innymi kanałami sms lub email, weryfikację konta bankowego, wysłanie smsów i maili kontakt telefoniczny konsultanta lub w inny wskazany przez podmioty udzielające pożyczek sposób.

W wypadku wyrażenia stosownej zgody zdolność kredytowa potencjalne pożyczkobiorcy może również zostać zweryfikowana w Biurze Informacji Gospodarczej.

W wypadku zawarcia przez użytkownika umowy z instytucją finansowa i niewywiązania się z tej umowy, grożą między innymi następujące konsekwencje :
- Wpis na listę dłużników oraz wpis w Biurze Informacji Kredytowej,
- obciążenie kosztami monitów, upomnień i wezwań (informacje co do poszczególnych kosztów znajdują się na stronie pożyczkodawcy,
- postępowania komornicze lub sądowe,
- naliczanie odsetek karnych,
- przekazanie lub sprzedanie wierzytelności do firmy windykacyjnej,
- inne konsekwencje przewidziane w zawartej przez użytkownika umowie.